Jom Singgah Event 'Saudagar Lorong Seni' Pada 3 Ogos 2024!

Jom Singgah Event 'Saudagar Lorong Seni' Pada 3 Ogos 2024!

Jom Singgah Event 'Saudagar Lorong Seni' Pada 3 Ogos 2024! || Ini Salah satu tarikan terbaru yang ada di area tempat aku membesar iaitu Masai. Hehe.. Dulu dulu memang beli barangan sekolah, kain untuk buat baju raya Dan naik bas Dari bus stand, kat sini ler! Tapi Sejak dah dewasa ni, memang tak ke sini sangat dah.. Bila menapak sini, rasa rindu pulak zaman kecik kecik dulu. Masa Berlalu Pantas! 

Terkini, dah ada Lorong Seni Masai yang dipenuhi dengan Lukisan mural di dinding tepi. Bolehlah OOTD! Hehe.. Ada gambar Warung Pisang Goreng Mak Gayah, Pejabat Pos Masai Dan banyak lagi..

Lorong Seni Masai

Saudagar Lorong Seni

Program 'Saudagar Lorong Seni' bertujuan untuk mempromosikan Lorong Seni Masai setelah Siap pada June 2024 baru baru ni ❤️ Sudah tentu terdapat pelbagai aktiviti Dan persembahan menarik yang diadakan! Tidak ketinggalan jualan makanan serta Minuman khusu buat semua! Dengar dengar, Royal Coffee pun ada Nanti! 

Haritu Nona berpeluang datang singgah sini time malam hari, balik Dari event MATHAF, blogger Sis Lin bawak Dan lepastu saja singgah time siang pulak nak tengok suasana di siang hari. Hehehe.. Yang pasti, dekat dengan kedai Makan. Kedai Makan tu dari pagi sampai ke tengah malam memang bukak ui..

Lorong Seni Masai

Masai

Lorong Seni Masai

Masai

Sis Lin suruh pose gini...Aaaa layanz! 😄

Dato Onn

Hidup Johor! 

Semoga Lorong Seni sentiasa hidup dengan pelbagai aktiviti 🌷 Jomlah singgah 'Lorong Seni Masai' ❤️


Post a Comment

10 Comments

  1. rindu tempat selalu dipergi masa kecik2 kan. skrg mostly semua dah takda or dah dibangunkan baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..rinduu..Memori yang Takkan dilupa..Kalau kat sini, Banyak benda baru, tapi yang lama pun ada sikit yang still ada..cuma ada improvement sikitla..gitu..

      Delete
  2. Bestnya dapat bergambar dekat situ. ;)

    ReplyDelete
  3. waahh bestnya cantik OOTD! nti nak explore kat area Perak ada jugak lukisan dinding cmni hehe

    ReplyDelete
  4. Dah lama tak singgah blog dari Johor ni. Semakin banyak tempat sebegini diwujudkan di bandar-bandar. Peluang kepada pelancong asing dan orang tempatan jalan-jalan melihat hasil seni tempatan. Setakat hidup ni belum pernah sampai lagi ke Masai ni.

    ReplyDelete
  5. Saya tuh sukaaa sangat kalo ke tempat2 banyak mural seperti ini. Masalahnya 1, disuruh pose yang menarik depan mural, memang tak bisa 🤣. Tak ekspresif. Hasilnya selalu macam sapu lah, berdiri kaku 🤣🤣. Tapi ada juga teman saya yg memang suka foto, dan pose dia unik2, tapi bagus 😄

    ReplyDelete
  6. yg oren tu dah mcm pagar torii pulak sy tgk😁

    ReplyDelete
  7. Waaaa cantik nya ... sekarang mmg dah banyak tempat menaik taraf kawasan lorong menjadikan tarikan :D

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .